الثلاثاء، 6 سبتمبر 2011

شكرا لقد اهديتني الكثير من ليالي الجدي التي عليا تذكرها

Friday, August 26, 2011 at 11:30pm
بعتلك رسالة قولتلك فيها كل اللي كان مضايقني منك كل حاجة خنقتني الفترة الاخيرة وتصرفاتك وخصوصصا تصرفك الاخير معايا
وقررت بعد مابعتها انها تكون الرسالة الاخيرة بالرغم من اني مكتبتش كده ف عنوان رسالتي
بس بيني وبين نفسي قررت تكون اخر رسالة الكترونية ابعتهالك
وميكونش فيه اي رسايل بالتليفون ليك الا الرسالة بتاعة المناسبات اللي بتبعت لكل الناس دي ولو اني لسه بفكر ابعتهالك ولا لا
ولو اني شايفة انها تتبعت لانك زيك زي الكل ومش هتفرق في اي حاجة رسالتي ليك
وقررت بردوا اني مبداش معاك اي كلام تحت اي ظرف حتي السلام مش هلقيه طالما انت مقلتوش
وارتاحت لقراري جدا وحسيت اني باخد بتار كرامتي منك وخصوصا بعد كلامك الاخير معايا
قعدت اسبوع انت تدخل وانا ادخل ومحدش فيها يتكلم لا سلام ولا اي حاجة وانت مستني اني اتكلم وانا منطقتش وانا بتمني متنطقش وتكون فهمت ان برسالتي الاخيرة مش عايزاك في حياتي تاني وانك تبقي زي اي حد عرفته ف وقت من الاوقات وخلصت الحكاية
مش هنكر اني تعبت كتير بس المرة دي كان عندي دافع اكبر للبعد واني كل مرة كنت بفكر ولو لحظة واحدة اني القي السلام حتي
كنت بفتكر اخر جملة ليك معايا بسرعة كنت بلاقيني رجعت لصوابي ومسالتش عنك
لحد من اسبوع
وانت كل يوم تدخل تقول السلام عليكم ازيك ايه الاخبار
وانا ارد علي الاد واحيانا مكنتش برد لاني مش عايزة ارد
امبارح كان 25 في الشهر وبالتالي كنت متخيلة انك هتفهم اني مش هحتفل باليوم ده من كل شهر تاني
بس لقيتك بمنتهي البساطة داخل تقولي كل شهر وانتي طيبة بالرغم من اني مردتش عليها لان خلاص مبقاش معرفتي بيك حاجة تستحق الاحتفال الا اني حسيت اكتر اني باخد بحق كرامتي منك
طبعا انا مردتش ولا قلت حتي وانت طيب وخرجت من المحادثة
لقيت بتتصل
طبعا كانت فرصتي اني اكنسل عليك زي ما ما عملت معايا في اخر مرة كلمتك
انهاردة مثلا كنت عارفة انك هتدخل وهتسالني مردتيش عليه وعشان مكدبش مدخلتش اساسا
وهافضل علي حالي ده لا سلام ولا كلام
لو انت القيت السلام هردوا مش عشان عايزة ارده عشان لازم يترد
انا مستغرباك اوي
لما انا ابقي باقية علي الحكاية اوي وبحاول بكل الطرق متخلصش
الاقيك بتعمل كل الحاجات وبدقة وباحترافية متناهية عشان تخلص بسرعة
ولما ابعد واساعدك انك تخلصها
الاقيك بتحاول باستماته تخليني ارجع تاني
انت محتاج تحس طول اليوم ان فيه حد موجود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق